Learn Numbers – Form & Spelling

AdventurerThe
Rating4.85.7 Thousand times & (5) DifficultyBeginner

Learning to write numbers is very easy when children can put, grasp and feel the numbers. So they learn with all their senses. All you need is a rope. Try it out and marvel at how quickly they learn the spelling of numbers.

Titelbild zur Bastel- und DIY-Idee für Kinder '(793) Zahlen lernen – Form & Schreibweise'
Material for1 Child
Adv. Time20 min.Total Time20 min.
 Ropeor thick cord
1

Put out a rope first and take off your shoes and socks.

Bild zum Schritt 1 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Legt zuerst ein Seil aus und zieht eure Schuhe und...'

2

Then you put a 1.
Tip: First let the children think about what the 1 looks like. Then let them try it out for themselves. Only then do you support the children.

Bild zum Schritt 2 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt ihr eine 1.   Tipp: Lasst die...'

3

Then you run on the rope. Make sure to run in the direction of writing. Start with the short line and then go down the long line.

Bild zum Schritt 3 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend lauft ihr auf dem Seil. Achtet darauf in die...'

4

Then you put the 2 and run it several times in the writing direction. Thus the spelling is imprinted.

Bild zum Schritt 4 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Danach legt ihr die 2 und lauft sie mehrmals in...'

5

Then you put the 3 and run it several times.

Bild zum Schritt 5 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr die 3 und lauft diese mehrere Male.'

6

For the beginning remains with the numbers 1-3. If the children are somewhat familiar with writing the numbers and still concentrated, then the 4.

7

The 4 is difficult to lay with a rope. Help the children to lay.

Bild zum Schritt 7 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die 4 ist schwierig mit einem Seil zu legen. Helft...'

8

Alternatively, a second rope or broom handle is used.

Bild zum Schritt 8 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Alternativ verwendet ein zweites Seil oder einen Besenstiel.'

9

Then lay the 5, 6, 7, 8, 9.

Bild zum Schritt 9 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt die 5, 6, 7, 8, 9 .'

10

Then you put any number. Who first guesses which number is placed?
Tip: Repeat the number-writing-learning after a few days. Thus, the spelling of the numbers solidifies quite playfully.

Bild zum Schritt 10 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr eine beliebige Zahl. Wer errät zuerst welche...'

11

Have fun playing and learning!

Materials

 Ropeor thick cord

Directions

1

Put out a rope first and take off your shoes and socks.

Bild zum Schritt 1 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Legt zuerst ein Seil aus und zieht eure Schuhe und...'

2

Then you put a 1.
Tip: First let the children think about what the 1 looks like. Then let them try it out for themselves. Only then do you support the children.

Bild zum Schritt 2 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt ihr eine 1.   Tipp: Lasst die...'

3

Then you run on the rope. Make sure to run in the direction of writing. Start with the short line and then go down the long line.

Bild zum Schritt 3 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend lauft ihr auf dem Seil. Achtet darauf in die...'

4

Then you put the 2 and run it several times in the writing direction. Thus the spelling is imprinted.

Bild zum Schritt 4 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Danach legt ihr die 2 und lauft sie mehrmals in...'

5

Then you put the 3 and run it several times.

Bild zum Schritt 5 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr die 3 und lauft diese mehrere Male.'

6

For the beginning remains with the numbers 1-3. If the children are somewhat familiar with writing the numbers and still concentrated, then the 4.

7

The 4 is difficult to lay with a rope. Help the children to lay.

Bild zum Schritt 7 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die 4 ist schwierig mit einem Seil zu legen. Helft...'

8

Alternatively, a second rope or broom handle is used.

Bild zum Schritt 8 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Alternativ verwendet ein zweites Seil oder einen Besenstiel.'

9

Then lay the 5, 6, 7, 8, 9.

Bild zum Schritt 9 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt die 5, 6, 7, 8, 9 .'

10

Then you put any number. Who first guesses which number is placed?
Tip: Repeat the number-writing-learning after a few days. Thus, the spelling of the numbers solidifies quite playfully.

Bild zum Schritt 10 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr eine beliebige Zahl. Wer errät zuerst welche...'

11

Have fun playing and learning!

Learn Numbers – Form & Spelling

Follow us on Facebook , Instagram and Pinterest
Don't miss any more adventures: Our bottle mail

Leave a Reply

Your email address will not be published.

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, document. Drop file here