Learn Numbers – Form & Spelling

AdventurerThe
Rating4.85.9 Thousand times & (5) DifficultyBeginner

Learning to write numbers is very easy when children can put, grasp and feel the numbers. So they learn with all their senses. All you need is a rope. Try it out and marvel at how quickly they learn the spelling of numbers.

Media Education for Kindergarten and Hort

Kind bastelt eine Rassel mit dem Navi
The Adventure Navi, the app for DIY projects, enables media education for the youngest.

Relief in everyday life, targeted promotion of individual children, independent learning and - without any pre-knowledge already usable by the youngest!



Titelbild zur Bastel- und DIY-Idee für Kinder '(793) Zahlen lernen – Form & Schreibweise'
Material for1 Child
Adv. Time20 min.Total Time20 min.
 Ropeor thick cord
1

Put out a rope first and take off your shoes and socks.

Bild zum Schritt 1 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Legt zuerst ein Seil aus und zieht eure Schuhe und...'

2

Then you put a 1.
Tip: First let the children think about what the 1 looks like. Then let them try it out for themselves. Only then do you support the children.

Bild zum Schritt 2 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt ihr eine 1.   Tipp: Lasst die...'

3

Then you run on the rope. Make sure to run in the direction of writing. Start with the short line and then go down the long line.

Bild zum Schritt 3 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend lauft ihr auf dem Seil. Achtet darauf in die...'

4

Then you put the 2 and run it several times in the writing direction. Thus the spelling is imprinted.

Bild zum Schritt 4 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Danach legt ihr die 2 und lauft sie mehrmals in...'

5

Then you put the 3 and run it several times.

Bild zum Schritt 5 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr die 3 und lauft diese mehrere Male.'

6

For the beginning remains with the numbers 1-3. If the children are somewhat familiar with writing the numbers and still concentrated, then the 4.

7

The 4 is difficult to lay with a rope. Help the children to lay.

Bild zum Schritt 7 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die 4 ist schwierig mit einem Seil zu legen. Helft...'

8

Alternatively, a second rope or broom handle is used.

Bild zum Schritt 8 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Alternativ verwendet ein zweites Seil oder einen Besenstiel.'

9

Then lay the 5, 6, 7, 8, 9.

Bild zum Schritt 9 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt die 5, 6, 7, 8, 9 .'

10

Then you put any number. Who first guesses which number is placed?
Tip: Repeat the number-writing-learning after a few days. Thus, the spelling of the numbers solidifies quite playfully.

Bild zum Schritt 10 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr eine beliebige Zahl. Wer errät zuerst welche...'

11

Have fun playing and learning!

Materials

 Ropeor thick cord

Directions

1

Put out a rope first and take off your shoes and socks.

Bild zum Schritt 1 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Legt zuerst ein Seil aus und zieht eure Schuhe und...'

2

Then you put a 1.
Tip: First let the children think about what the 1 looks like. Then let them try it out for themselves. Only then do you support the children.

Bild zum Schritt 2 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt ihr eine 1.   Tipp: Lasst die...'

3

Then you run on the rope. Make sure to run in the direction of writing. Start with the short line and then go down the long line.

Bild zum Schritt 3 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend lauft ihr auf dem Seil. Achtet darauf in die...'

4

Then you put the 2 and run it several times in the writing direction. Thus the spelling is imprinted.

Bild zum Schritt 4 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Danach legt ihr die 2 und lauft sie mehrmals in...'

5

Then you put the 3 and run it several times.

Bild zum Schritt 5 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr die 3 und lauft diese mehrere Male.'

6

For the beginning remains with the numbers 1-3. If the children are somewhat familiar with writing the numbers and still concentrated, then the 4.

7

The 4 is difficult to lay with a rope. Help the children to lay.

Bild zum Schritt 7 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die 4 ist schwierig mit einem Seil zu legen. Helft...'

8

Alternatively, a second rope or broom handle is used.

Bild zum Schritt 8 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Alternativ verwendet ein zweites Seil oder einen Besenstiel.'

9

Then lay the 5, 6, 7, 8, 9.

Bild zum Schritt 9 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Dann legt die 5, 6, 7, 8, 9 .'

10

Then you put any number. Who first guesses which number is placed?
Tip: Repeat the number-writing-learning after a few days. Thus, the spelling of the numbers solidifies quite playfully.

Bild zum Schritt 10 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Anschließend legt ihr eine beliebige Zahl. Wer errät zuerst welche...'

11

Have fun playing and learning!

Learn Numbers – Form & Spelling

Follow us on Facebook , Instagram and Pinterest
Don't miss any more adventures: Our bottle mail

Leave a Reply

Your email address will not be published.

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, document. Drop file here