Learn shapes and symbols (3 game ideas)

AdventurerThe
Rating5.05.5 Thousand times & (1) DifficultyBeginner

Children get to know different shapes and symbols by putting or painting them. Today I have some game ideas for you to put shapes for which you only need a few templates, a rope, stones or street chalk. Draw the templates and the kids can start. Have fun!

Media Education for Kindergarten and Hort

Kind bastelt eine Rassel mit dem Navi
The Adventure Navi, the app for DIY projects, enables media education for the youngest.

Relief in everyday life, targeted promotion of individual children, independent learning and - without any pre-knowledge already usable by the youngest!



Titelbild zur Bastel- und DIY-Idee für Kinder '(383) Formen und Symbole lernen (3 Spielideen)'
Material for1 Child
Prep Time5 min.Adv. Time20 min.Total Time25 min.
For the templates
 8 Leaves white paperWe used white DINA 4 paper.
 Pen
To play
 Rope
 Road crayons
 Stones
For the templates
1

Prepare paper and pen.

Bild zum Schritt 2 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Papier und Stift bereit legen.'

2

Paint different shapes and symbols. For example, a square, a rectangle, a diamond, a triangle, a circle, a heart, an eight and a snail.

Bild zum Schritt 3 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Verschiedene Formen und Symbole aufmalen. Zum Beispiel ein Quadrat, ein...'

Lay shapes with a rope
3

The children pull a card, name the shape and put it down.

Bild zum Schritt 5 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Kinder ziehen ein Kärtchen, benennen die Form und legen...'

4

In some forms, such as 8 for example, the template is important, as the children often cannot yet put it out of memory.

Bild zum Schritt 6 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Bei manchen Formen wie zum Beispiel bei der 8 ist...'

5

The snail, on the other hand, can lay many children very quickly without a template.

Bild zum Schritt 7 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Schnecke dagegen können viele Kinder sehr schnell ohne Vorlage...'

6

The circle often becomes rounder with the help of the template.
We have found that the cards for the templates should not be too small.

Bild zum Schritt 8 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Der Kreis wird mithilfe der Vorlage oft runder.  ...'

Copying shapes with stones
7

The children are looking for stones.

8

The children pull a card, name the shape and put it back.

Bild zum Schritt 11 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Kinder ziehen ein Kärtchen, benennen die Form und legen...'

9

Sometimes the children also want to fill the shapes, as in this picture.

Bild zum Schritt 12 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Manchmal möchten die Kinder die Formen auch füllen, so wie...'

Paint forms with street crayons
10

The children pull a card, name the shape and paint it.

Bild zum Schritt 14 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Kinder ziehen ein Kärtchen, benennen die Form und malen...'

11

You can also add further forms to the cards. Perhaps your children will also think of symbols that are suitable for laying or drawing.

Bild zum Schritt 15 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Ihr könnt die Kärtchen auch um weitere Formen ergänzen. Vielleicht...'

Materials

For the templates
 8 Leaves white paperWe used white DINA 4 paper.
 Pen
To play
 Rope
 Road crayons
 Stones

Directions

For the templates
1

Prepare paper and pen.

Bild zum Schritt 2 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Papier und Stift bereit legen.'

2

Paint different shapes and symbols. For example, a square, a rectangle, a diamond, a triangle, a circle, a heart, an eight and a snail.

Bild zum Schritt 3 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Verschiedene Formen und Symbole aufmalen. Zum Beispiel ein Quadrat, ein...'

Lay shapes with a rope
3

The children pull a card, name the shape and put it down.

Bild zum Schritt 5 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Kinder ziehen ein Kärtchen, benennen die Form und legen...'

4

In some forms, such as 8 for example, the template is important, as the children often cannot yet put it out of memory.

Bild zum Schritt 6 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Bei manchen Formen wie zum Beispiel bei der 8 ist...'

5

The snail, on the other hand, can lay many children very quickly without a template.

Bild zum Schritt 7 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Schnecke dagegen können viele Kinder sehr schnell ohne Vorlage...'

6

The circle often becomes rounder with the help of the template.
We have found that the cards for the templates should not be too small.

Bild zum Schritt 8 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Der Kreis wird mithilfe der Vorlage oft runder.  ...'

Copying shapes with stones
7

The children are looking for stones.

8

The children pull a card, name the shape and put it back.

Bild zum Schritt 11 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Kinder ziehen ein Kärtchen, benennen die Form und legen...'

9

Sometimes the children also want to fill the shapes, as in this picture.

Bild zum Schritt 12 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Manchmal möchten die Kinder die Formen auch füllen, so wie...'

Paint forms with street crayons
10

The children pull a card, name the shape and paint it.

Bild zum Schritt 14 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Die Kinder ziehen ein Kärtchen, benennen die Form und malen...'

11

You can also add further forms to the cards. Perhaps your children will also think of symbols that are suitable for laying or drawing.

Bild zum Schritt 15 für das Bastel- und DIY-Abenteuer für Kinder: 'Ihr könnt die Kärtchen auch um weitere Formen ergänzen. Vielleicht...'

Learn shapes and symbols (3 game ideas)

Follow us on Facebook , Instagram and Pinterest
Don't miss any more adventures: Our bottle mail

Leave a Reply

Your email address will not be published.

The maximum upload file size: 5 MB. You can upload: image, document. Drop file here